Tuesday, July 7, 2009

BERBANGGAHKAH ANDA

Datuk yang menerima gelarannya dari kerajaan negeri Melaka ini difatwakan murtad!

Sebuah madrasah agama Islam di India telah mengkritik dan mengeluarkan fatwaterhadap bintang Bollywood terkenal Shahrukh Khank kerana kenyataannyayang menghina Islam dan Nabi Muhammad.
SebelumnyaShahrukh Khan yang banyak digilai para peminat wanita ini dalam sebuahwawancara di sebuah majalah mengatakan bahwa Nabi Muhammad SAW merupakan salah seorang tokoh yang paling tidak berpengaruh sepanjangsejarah dunia, malah tidak setanding dengan populariti Adolf Hitler danWinston Churchill. shah rukh pernah turut menyamakan nabi muhammad seperti adolf hitler tidak seperti mother teresa dan mahatma gandhi yang shah rukh khan agungkan...

"Seseorangyang membuat ucapan seperti Shahkhrukh Khan itu adalah kafir dan keluardari Islam," kata fatwa yang dikeluarkan oleh Mufti Muhammad Shoib RazaQadri dan Mufti Mutiur Rahman dari Madraasah Darul Ulum MazharilIslam., India. "Dalam sebuah negara Islam, seseorang yang membuatkomentar seperti itu harus mempertanggung jawabkan kenyataanya dengandibunuh. Pernikahan Shahrukh Khan juga tidak sah dan status keIslamannya menjadi batal dan jatuh kafir serta dia tidak bolehdikebumikan dalam tanah perkuburan kaum Muslimin. Orang seperti ituharus segara bertaubat dan meminta maaf untuk kembali ke dalam Islam,"kata fatwa tersebut.

ShahrukhKhan dengan tegas menolak komen yang diberikannya di majalah itu denganmenyatakan majalah tersebut tersalah tulis apa yang diucapkannya. Shahrukh Khan sendiri meskipun beragama Islam namun dirinya beristeri seorang penganut agama Hindu.

bak kata nabil : LU PIKIRLA SENDIRI

No comments: